Es presenta el Servei d'Informació Mediadora (SIM) del Consell Comarcal del Priorat
Es presenta el Servei d'Informació Mediadora (SIM) del Consell Comarcal del Priorat
El Consell Comarcal del Priorat ha acollit aquest dimecres una sessió formativa realitzada pel Centre de Mediació de Catalunya del Departament de Justícia i Qualitat Democràtica de la Generalitat de Catalunya per donar a conèixer el Servei d’Informació Mediadora (SIM) a tots aquells professionals que, en la seva tasca diària, reben i atenen queixes o peticions de la ciutadania.
L’objectiu era presentar el nou servei que a partir d’ara oferirà l’ens comarcal en virtut del que estableix el Conveni de col·laboració amb el Departament de Justícia i Qualitat Democràtica per fomentar la mediació i altres formes de gestió adequada de conflictes (ADR) i aproximar-les a la ciutadania.
La mediació és un procediment no jurisdiccional de caràcter voluntari i confidencial pensat per facilitar la comunicació entre dues o més parts en conflicte mitjançant el suport d'una persona mediadora imparcial i neutral, amb l'objectiu que les parts gestionin per si mateixes una solució a les seves controvèrsies.
De la mateixa manera, facilita la comunicació i la comprensió, rebaixa les tensions i ajuda a prevenir futurs conflictes, perquè són els usuaris qui troben les solucions. A més, això permet que el compromís de compliment sigui més ferm. La persona mediadora dirigeix el procés i facilita el diàleg, però no assessora ni recomana solucions. Si s’arriba a acords, es poden homologar notarialment o com a sentències judicials i són executius.
Així doncs, en la sessió d’aquest dimecres, en la que hi han participat una vintena de persones, la majoria dels quals tècnics i tècniques del consell comarcal (àrea bàsica de S. Socials, joventut, SIAD i habitatge), jutges i jutgesses de pau i representants d’ajuntaments, ha servit per presentar el Servei d’Informació Mediadora del Priorat i el Centre de Mediació de Catalunya (CMC). També s’ha parlat sobre el protocol que cal seguir per a la derivació de mediacions al CMC i sobre quins són els mitjans adequats de solució de controvèrsies.