Què cal fer si teniu serveis contractats amb Dentix que no us han prestat

Si teniu contractat un tractament dental en les clíniques Dentix i heu pagat la totalitat o una part de l’import del servei sense que us l’hagin prestat completament, us aconsellem que recopileu total a documentació de què disposeu (publicitat, pressupost, contracte, factures, etc.).

Si l’establiment està obert però no us presta el servei contractat:

  1. Reclameu a la clínica dental de manera que en quedi constància –per exemple, amb fulls oficials de reclamació en el mateix establiment, per correu electrònic, via formulari web, per carta o burofax certificats, per telèfon amb número d’incidència, etc.–.
  2. Si en el termini d’1 mes no heu obtingut resposta o bé la resposta no és satisfactòria, podeu presentar una reclamació a l’oficina de consum del Consell Comarcal del Priorat si teniu el domicili a la comarca del Priorat.

Si l’establiment està tancat:

  1. Si vau finançar el pagament amb un crèdit al consum vinculat a la prestació del servei, dirigiu-vos a l’entitat financera que us ha concedit el préstec per reclamar l’anul·lació dels càrrecs pendents de pagament –ja que s’ha produït un incompliment de contracte– o la devolució de la part ja abonada.
  2. Si no atenen la vostra sol·licitud en el termini màxim d’1 mes, presenteu la reclamació a l’oficina de consum del Consell Comarcal del Priorat si teniu el domicili a la comarca del Priorat.

Si vau pagar amb targeta de crèdit, contacteu amb la vostra entitat financera per informar-vos de la possibilitat d’anul·lar els càrrecs.

Si vau pagar el tractament al comptat heu de reclamar els imports a Dentix, però donat que aquesta empresa ha sol·licitat el concurs de creditors, caldrà esperar a veure com evoluciona aquest procediment judicial.

En tots els casos, intenteu aconseguir el vostre historial mèdic a la clínica dental on vàreu contractar el servei.

Recordeu que des dels organismes públics de consum es tramitarà la vostra reclamació mitjançant els mecanismes de resolució alternativa de conflictes –la mediació i l’arbitratge de consum–, que són sistemes gratuïts i voluntaris per a ambdues parts, empresa i consumidor.

Si cap de les opcions anteriors no dona un resultat satisfactori, podeu recórrer a la via judicial. En aquest cas, informeu-vos-en en el Servei d’Orientació Jurídica de la Generalitat, que si correspon també us tramitarà els beneficis de justícia gratuïta.

També podeu demanar assessorament a una organització de persones consumidores registrada a Catalunya.

Les persones afectades poden dirigir-se a l’Oficina de Consum del Priorat, demanant cita prèvia al telèfon 977830119 o al correu electrònic consum@priorat.cat.