Sebastià Benasco, director del Corte Inglés de Tarragona: “El nom del Priorat s’associa avui dia a productes de molta qualitat”

Sebastià Benasco, director del Corte Inglés de Tarragona: “El nom del Priorat s’associa avui dia a productes de molta qualitat”

Benasco afegeix que "l’experiència ha anat tan bé que, si res no passa, el més normal és que una mostra com aquesta es pugui fer, com a mínim, al Corte Inglés de Barcelona"
27-10-2011
Priorat-CorteIngles.jpg

Després de l’èxit obtingut per la mostra gastronòmica “Comarca Priorat, cultura de qualitat”, el director del Corte Inglés de Tarragona, Sebastià Benasco, confirma col·laboracions immediates entre el centre comercial i el Consell Comarcal del Priorat. Benasco lloa el prestigi de la marca ‘Priorat’.

  • Tan bé ha anat la mostra “Comarca Priorat, cultura de qualitat”?
  • Ha anat molt bé, i com a Corte Inglés estem realment satisfets. Quan vam programar la mostra, junt al Consell Comarcal del Priorat, ja n’esperàvem molt però la veritat és que tot ha anat encara millor del que ens pensàvem.
  • En quin sentit?
  • En el sentit que els clients han respost molt bé i perquè una mostra com aquesta referma la nostra voluntat de formar part d’un territori on hi ha productes de moltísima qualitat. La nostra responsabilitat social corporativa ens marca que, en la mesura que puguem, hem de tornar al territori on estem allò que el territori ens dóna.
  • Com es veu el Priorat des d’un centre comercial com el Corte Inglés?
  • Jo dic que, indiscutiblement, el nom del Priorat és avui dia una marca de prestigi. Quan va sorgir la possibilitat de fer aquesta mostra, no ho vam dubtar gens. És una marca que suma, que s’associa a productes de molta qualitat, bons vins, bons olis, cultura, paisatge… És una de les marques amb més empenta, a dia  d’avui, a les comarques de Tarragona.
  • Hi ha possibilitats que Consell Comarcal i Corte Inglés segueixin col·laborant?
  • Sí, i és lògic. L’experiència ha anat tan bé a Tarragona que jo tinc l’obligació de comunicar als meus companys, de Barcelona per exemple, que aquesta és una acció positiva. Si res no passa, el més normal és que una mostra com aquesta es pugui fer, com a mínim, al Corte Inglés de Barcelona.
  • I aquí a Tarragona?
  • Farem més coses, indiscutiblement. Per exemple, ja hem parlat que els olis de la primera premsada del Priorat estiguin presents al Corte Inglés de Tarragona, ja sigui mitjançant una petita mostra o alguna altra activitat. No tenim data encara, però ho farem.
  • Dels productes que s’han venut, n’hi ha que han tingut més sortida?
  • N’hi ha uns quants. Nosaltres ja prevèiem que els vins de Priorat i Montsant es vendrien bé, però ens ha sorprès, per exemple, la bona sortida que han tingut productes com l’oli i, fins i tot, els embotits, que se’ns van acabar de seguida. I això no ens ho esperàvem tant…
  • Què més valora d’aquesta experiència?
  • Per nosaltres, aquesta experiència també ens ha estat molt positiva, des d’un punt de vista pràctic, pel paper que ha jugat el Consell Comarcal del Priorat. I no tan sols per què la idea de la mostra hagi estat seva, sinó també perquè el Consell ha fet de mitjancer amb tots els productors i ens ha facilitat molt les coses.
  • Com a interlocutor únic?
  • És clar, perquè el que nosaltres no podem fer és anar trucant a les portes de tots i cadascun dels productors de la comarca del Priorat. Però el que sí que podem fer, a partir d’ara, és seure’ns amb aquells proveïdors del Priorat que ja hem vist que tenen un producte amb sortida i que interessa els nostres clients.