Presenten la nova Ruta del Vi de la Comarca del Priorat

Presenten la nova Ruta del Vi de la Comarca del Priorat

L’objectiu és millorar la competitivitat del Priorat com a destinació enoturística sostenible basada en el paisatge cultural de mosaic agrari mediterrani
25-07-2025

El passat dilluns, 21 de juliol, va tenir lloc a la sala d’actes de l’Ajuntament de Falset l’acte de presentació davant del sector turístic de la comarca de la nova Ruta del Vi de la Comarca del Priorat. L’objectiu principal d’aquesta iniciativa és millorar la competitivitat del Priorat com a destinació enoturística sostenible i de qualitat basada en els valors del paisatge cultural de mosaic agrari mediterrani.  

Tal i com explica el vicepresident primer i conseller de Turisme del Consell Comarcal del Priorat, Antoni Muntané, “la creació d’aquesta nova ruta del vi és una aposta de la comarca de cara a poder ser més atractius per als visitants al mateix temps que els ensenyem els valors del nostre paisatge, i això ho hem de fer, sense cap mena de dubte, de la mà del sector turístic del Priorat”.

Així doncs, es va presentar un pla de millora de la competitivitat de les empreses que formen part de la Ruta del Vi de la comarca del Priorat, elaborat per l’empresa Tourislab. El nou plantejament de la ruta es presenta amb la voluntat de treballar conjuntament amb les empreses adherides a través de la metodologia Club de producte i que aquestes puguin participar activament en la planificació i governança de la Ruta del Vi. A la vegada, també es vol impulsar un pla de millora continu de cada empresa i incentivar a la participació en les diverses accions formatives que s’organitzin. Aquesta línia de treball colze a colze entre el sector públic i el privat, a més, també ha de servir per tenir un millor accés a la informació recollida dels visitants i poder, així, segmentar millor les propostes d’accions de màrqueting. 

Les empreses que vulguin adherir-se a la nova Ruta del Vi de la Comarca del Priorat, per tant, hauran de complir amb una sèrie de requisits que s’han recollit en diversos manuals de producte específics per a les diferents categories d’empresa (cellers, restaurants, allotjaments, empreses d’activitats, agències de viatge, transport…). El compliment d’aquests requisits serà avaluat a través d’un procés de mentoria que també servirà per plantejar actuacions de millora de la competitivitat de les empreses.

Les empreses interessades en formar part de la ruta poden fer la sol·licitud fins el proper 3 d’agost. A continuació, tindrà lloc el procés de selecció d’empreses i des de mitjans d’agost i fins al 31 d’octubre es duran a terme les mentories i avaluacions de compliment dels requisits.

El projecte de turisme sostenible Priorat- Montsant- Siurana: mosaic agrari mediterrani

La millora de la competitivitat de la Ruta del Vi de la Comarca del Priorat és una de les accions que formen part del projecte de turisme sostenible Priorat- Montsant- Siurana: mosaic agrari mediterrani, una iniciativa que surt del treball conjunt entre el Consell Comarcal del Priorat, la DOQ Priorat, la DO Montsant, el Parc Natural de la Serra de Montsant, el Consorci de la Serra de Llaberia, Priorat Enoturisme, Prioritat i Pimec.

Aquest projecte, que té un pressupost de 198.931,46 € i està finançat en un 90% pel Ministeri de Transició Ecològica i Repte Demogràfic del govern de l’Estat espanyol, contempla també la creació d’un pla de millora de la competitivitat de la Ruta l’oli, la construcció d’una xarxa de miradors del paisatge agroforestal de la comarca, la realització d’unes Jornades gastronòmiques, la creació d’una marca gastronòmica de la Cuina del paisatge, la renovació de la marca de la destinació i la millora dels circuits curts de comercialització del producte agrari.