El Consell Comarcal del Priorat demana que es modifiquin les zones de mobilitat del transport públic

El Consell Comarcal del Priorat demana que es modifiquin les zones de mobilitat del transport públic

L’actual distribució encareix notablement el preu del transport públic als ciutadans del Priorat
22-05-2012

El president del Consell Comarcal del Priorat, Cèsar López, ha aprofitat la reunió d’ahir del Consell d’Administració de l’ATM (Autoritat Territorial de la Mobilitat) del Camp de Tarragona per demanar que s’introdueixin modificacions en les zones de mobilitat existents. La distribució actual fa, per exemple, que desplaçar-se en transport públic des de Falset fins a Reus, mitjançant la carretera N-420, el trajecte lògic, impliqui canviar de zona diversos cops, amb la qual cosa el preu del bitllet s’encareix notablement. 

El Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona està integrat per la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament de Territori i Mobilitat, els ajuntaments de Tarragona, Reus, Valls, Cambrils, Salou i Vila-seca, i els consells comarcals de l’Alt Camp, Baix Camp, Baix Penedès, Conca de Barberà, Priorat i Tarragonès.

El Camp de Tarragona està dividit en cinc zones de mobilitat. Tots els municipis del Priorat estan inclosos en una d’aquestes zones (la 2.2), tret de dos municipis (Pradell de la Teixeta i la Torre de Fontaubella) que estan inclosos en una altra zona. El cas és que algú que agafi un autobús públic a Falset i es desplaci a Reus per la carretera N-420 –tot passant per Pradell de la Teixeta- canvia de zona de mobilitat fins a tres vegades. Això implica, per exemple, que una targeta de 10 viatges (vàlida per desplaçar-se en tres zones diferents) costi fins a 30,65 euros. En canvi, si Pradell de la Teixeta pertanyés a la mateixa zona de mobilitat que el gruix de municipis del Priorat, el preu seria tan sols de 21,30 euros.

“No és lògic el que passa i cal tenir en compte que això implica un elevat cost econòmic per a la gent que utilitza el transport públic i que, molt sovint, són joves estudiants o gent gran que no té pot desplaçar-se amb cap altre mitjà de transport”, apunta Cèsar López. En aquesta línia, el Consell tampoc troba lògic que els ciutadans del Priorat que hagin de desplaçar-se, en transport públic, a l’Hospital de Móra d’Ebre (el seu hospital de referència, junt al de Reus) hagin de pagar dues zones, “quan el lògic seria que fos només una”, en opinió del president del Consell Comarcal del Priorat.