15 de març , Dia Mundial dels Drets dels Consumidors

15 de març , Dia Mundial dels Drets dels Consumidors

15-03-2024

El 15 de març de 1962, el president Kennedy davant el Congrés dels Estats Units, va anunciar per primera vegada al món els drets que assistien als ciutadans en la seva condició de consumidors. Aquest esdeveniment és assenyalat des de llavors com el punt de partida per a la protecció dels drets dels consumidors i usuaris a escala internacional, de manera que es va adoptar aquesta data per commemorar el Dia Mundial dels Drets del Consumidor. Aleshores es van proclamar els drets a ser informats, a la seguretat, a triar, a ser escoltats, etc. Després se'n van afegir d’altres com ara el dret a la reparació, a l'educació com a consumidors, a la satisfacció de les necessitats bàsiques, a un ambient saludable…

En l’actualitat, hi ha factors molt diversos que influencien el nostre comportament com a consumidors i consumidores: la incertesa provocada per la pandèmia, encara recent, o per conflictes bèl·lics que, malauradament, són notícia ens els darrers temps, la preocupació pels efectes del canvi climàtic, l’augment de les desigualtats i un llarg etcètera.

D’altra banda, el consum sempre ha estat un món ple de contradiccions, que s’han accentuat encara més amb l’ús generalitzat de la tecnologia –especialment entre les persones més joves–, i amb fenòmens com la globalització.

Conèixer i entendre tots aquests elements ens permet entendre també les preferències de la societat de consum en què vivim. Per aquest motiu, enguany es dedica la jornada commemorativa del Dia Mundial dels Drets dels Consumidors a reflexionar i debatre sobre com les nostres decisions de consum parlen de nosaltres i de quina forma impacten i transformen la societat i el món.

El Consell Comarcal del Priorat ofereix els següents serveis d’atenció al consumidor:

  • Atenció al públic, informació, atenció a consultes, reclamacions i denúncies en l’àmbit de consum
  • Mediació: tramitació de reclamacions i de les mediacions que se’n derivin
  • Arbitratge: trasllat de la sol·licitud a la Junta Arbitral que correspongui i actuació com a secretaris de Junta.
  • Foment de la Mediació i l’Arbitratge, foment d’adhesió d’empreses de la comarca a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC)

Per posar-vos en contacte amb l’nosaltres  cal que demaneu cita prèvia de forma presencial o per correu electrònic a consum@priorat.cat o al telèfon 977830119.