Afectacions del coronavirus per a consumidors i empreses

A l'Estat espanyol s'ha declarat l'estat d'alarma des del 15 de març de 2020, la qual cosa implica l’aplicació de mesures que afecten directament les persones consumidores, com ara la suspensió dels serveis d’hostaleria i restauració (tancament de bars, cafeteries i restaurants) que només podran oferir servei a domicili; el tancament dels locals d’espectacles, les instal·lacions culturals i artístiques i les activitats esportives i de lleure o reduccions considerables dels transports per carretera, ferroviaris, aeri i marítim.

A continuació es detalla l’afectació d’aquesta situació d’alarma als diferents contractes que fem els consumidors en el nostre dia a dia, i quines són les mesures previstes en el cas que aquests contractes no es puguin dur a terme en aquests moments.

Des de l’Agència Catalana del Consum demanem que es faci un consum responsable i solidari i recomanem planificar les compres, comprar només el necessari i no acumular productes.

També recomanem que, tot i tenir el dret a recuperar els diners pel serveis no prestats, tinguem en compte que aquesta situació afecta també a moltes empreses que en aquests moments de crisi estan patint una manca de liquiditat. En aquests casos, la nostra solidaritat com a consumidors pot consistir a acceptar alternatives raonables, com ara la prestació del servei amb posterioritat o bé l’oferiment de descomptes futurs, en lloc de la devolució dels diners.

Mesures extraordinàries de suport a les famílies i les empreses

En darrer lloc, us demanem que us informeu només a través de fonts oficials i seguiu les recomanacions de les autoritats.

Més informació des del punt de vista sanitari a: